برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

یخچال مناسب برای آشپزخانه شما

یخچال مناسب برای آشپزخانه شما

یخچال‌ها از قدیم تا الان وسیله سرد کننده، برای مواد غذایی محسوب می‌شدند. یخچال تاریخچه‌ای بسیار بلند و طولانی دارد و در زمان پادشاه قدیم نیز از یخچال‌ها برای فاسد نشدن مواد غذایی استفاده می‌شده است.اما سوال اساسی اینجاست، چه یخچالی برای آشپزخانه ما مناسب است؟ما در این مقاله به خیلی از سوالات و ابهامات در خصوص خرید بهترین یخچال فریزر برای انواع آشپزخانه‌ها پاسخ خواهیم داد، پس حتما تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع آشپزخانه‌ ها

یخچال مناسب برای آشپزخانه شما

اول از هر چیزی، قبل از خرید یخچال باید آشپزخانه آن خانه را مد نظر قرار گرفت زیرا می‌توان گفت قلب هر خانه‌ای، آشپزخانه آن خانه است و زیبایی هر آشپزخانه نیز بستگی به عوامل مختلفی از جمله: اندازه آشپزخانه، اندازه و نوع یخچال و فریزر، داشتن طراحی زیبا و هزاران علت دیگری دارد که در این لیست جا نمی‌شود و البته در حوزه این مقاله هم نیست.همانطور که پیش‌تر گفتیم یکی از عوامل زیبایی در آشپزخانه‌ها، یخچال‌ها است که البته می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین عامل نیز یاد کرد زیرا بیشتر اوقات افراد زمانی به آشپزخانه مراجعه می‌کنند که بخواهند از یخچال خود چیزی یا برای نوشیدن یا برای خوردن و یا برای درست کردن غذا بردارند.پس تا اینجا متوجه شدیم که چرا قبل از خرید یخچال باید آشپزخانه خود را بررسی کنیم.بعد از بررسی حال باید ببینیم که چه یخچالی مناسب چه آشپزخانه‌ای است.برای این کار چندین راه وجود دارد:مشورت با طراح مخصوص،تماشا تصاویر و ویدیو‌ها در اینترنت،مشورت با دوستان و نزدیکان.

مشورت با طراح مخصوص

یکی از راه‌های برسی تک تک بخش‌های خانه از جمله آشپزخانه، مشورت و اجاره طراح مخصوص است.البته در نظر داشته باشید که این کار می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد ولی با استخدام یک طراح مخصوص می‌توانید بفهمید که بهترین یخچال برای آشپزخانه شما کدام است.با کمی تحقیق می‌شود این اشخاص متخصص را در سطح شهر خود پیدا کنید ولی می‌تواند قیمت های آنها باهم دیگر متفاوت و متغیر باشد.

تماشا تصاویر و ویدیو‌ ها در اینترنت

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بتوانیم به این سوال که بهترین یخچال مناسب آشپزخانه شما کدام است، پی ببریم، دیدن و تماشا تصاویر و ویدیو در اینترنت است.البته می‌توان با کمی وقت گذاشتن برای دیدن ویدیو‌های بلاگرهایی که در این خصوص در سطح اینترنت فعالیت می‌کنند را پیدا و مانند آشپزخانه خود را پیدا کنید.این بلاگر‌هایی که پیش‌تر اشاره کردیم کارشان خرید بهترین وسایل خانه متناسب با هر قسمت از آن خانه است که می‌شود با کمی وقت گذاشتن، مثل آشپزخانه خود را در پیج این افراد پیدا کنید.

مشورت با دوستان و نزدیکان

مشورت و صبحت کردن با دوستان و نزدیکان در این باره که مناسب‌ترین یخچال برای آشپزخانه شما کدام است، می‌تواند راه بسیار خوبی باشد.در حقیقت نظر خواستن از دیگران در بسیاری از کار‌ها می‌تواند جنبه‌های مثبت زیادی داشته باشد ولی باید مد نظر قرار دهیم که شاید سلیقه افراد مختلف با ما متفاوت باشد و راهنمایی‌های آنها صرفا جنبه نظری داشته باشد نه جنبه عقلانی و منطقی.ولی در کل این راه می‌تواند یکی از راه‌های گره گشا برای انتخاب یک یخچال مناسب برای شما باشد.

انواع یخچال ها

در گذشته‌ نه چندان دور، تنوع یخچال فریزر‌ها بسیار کم بود طوری که اکثر آنها شبیه به هم بودند و یک کاربرد را داشتند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توان دید که چقدر تنوع یخچال‌ها زیاد شده و همچنین کاربرد آنها هم به مراتب بیشتر از قبل شده است.انواع یخچال‌ها عبارتند از:یخچال فریزر ساده،یخچال فریزر ساید بای ساید (side by side fridge freezer)،یخچال فریزر دوقلو،یخچال فریزر کشویی،یخچال فریزر مینی،البته قابل ذکر است که اینها فقط مهم‌ترین و معروف‌ترین مدل‌های یخچال فریزر هستند و ممکن است مدل‌های بیشتری نیز وجود داشته باشند که البته تمامی آنها در زیرمجموعه همین 5 مورد جای می‌گیرند.

یخچال فریزر ساده

یخچال فریزر ساده، همانطور که از اسمش پیداست ساده‌ترین نوع یخچال فریزر به حساب می‌رود که همه ما این نوع از یخچال‌ها را در خانه‌های خود داشته‌ایم و حداقل چندین سال با این نوع زندگی کرده‌‌ایم.اما سوال اساسی اینجاست که چرا این یخچال‌ها انقدر ساده طراحی شده‌اند و کاربرد زیادی هم ندارند؟در کل اگر بخواهیم به این سوال مهم درباره این مدل از یخچال فریزر پاسخ دهیم باید بگوییم که عوامل زیادی را می‌توانیم در نظر بگیریم.

اگر دقت کنید می‌بینیم که امروزه این یخچال فریزر‌ها خیلی کمتر شده‌اند به خاطر این است که دیگر گویا پاسخگوی کار‌های روزمره‌‌ ما نیستند.این یخچال‌ها برای خانواده‌های کم‌جمعیت، دانشجوها و مجردها انتخاب بسیار خوبی هستند. حتی بسیاری از افراد برای خانه‌های ییلاقی و ویلایی خود نیز این نوع از یخچال را انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز به چنین یخچالی نیاز دارید بهتر است با نمونه‌های زیر آشنا شوید.

یخچال تک بوش  KSV36VL3PG

یخچال تک بوش مدل KSV36VL3PG را می‌توان یکی از یخچال‌های مدل ساده و تکی در نظر گرفت.این یخچال فاقد فریزر است و دارای 7 طبقه مجزا است. ابعاد این یخچال 186x60x65 است و در جنس بدنه این یخچال از استیل ضد زنگ استفاده شده است.جنس طبقات این یخچال از جنس نشکن است و همچنین وزن این یخچال 68 کیلوگرم است. رتبه انرژی این یخچال ++A است.

یخچال فریزر ساید بای ساید (side by side fridge freezer)

یکی از معروف‌ترین و پر‌کاربرد‌ترین نوع یخچال فریزرها نوع ساید بای ساید آن است.دلیل معروف بودن این یخچال‌ها این است که این یخچال‌ها هم بسیار بزرگ هستند هم اینکه دو تیکه هستند و دو درب دارند.خوب همانطور که در بالا اشاره شد فهمیدیم که چرا این یخچال‌ها بسیار معروف و پرکاربرد هستند اما خوب به دلیل بزرگ بودن این یخچال‌ها در هر آشپزخانه‌ای نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

قیمت این یخچال فریزرها نسبت به بقیه مدل‌‌‌های خود بیشتر است دلیلش هم بسیار واضح و مشخص است زیرا هم سایز بزرگ‌تری نسبت به بقیه مدل‌ها دارد که فضای بیشتری برای مواد غذایی و خوراکی می‌گیرد، هم اینکه این مدل از یخچال‌ها جدید و نوین هستند و هر روز شرکت‌ها و کارخانه‌های مطرح، مدل‌های مختلفی از این یخچال عرضه می‌کنند.اگر به دنبال یک یخچال جادار و بزرگ هستید که بتوانید محصولات غذایی زیادی را در آن نگهداری کنید این یخچال مناسب شما است ولی به خاطر فضای زیادی که این یخچال می‌گیرد، برای هر آشپزخانه‌ای مناسب نیست چون فضای زیادی می‌گیرد.

یخچال فریزر ساید بای ساید بوش مدل  KAG90AW204

یخچال فریزر ساید بای ساید بوش مدل KAG90AW204 محصول شرکت بوش در یخچال فریزر‌‌های ساید بای ساید است.مصرف انرژی این یخچال ++A است و دارای دو درب سفید یخچالی است. همچنین نوع بدنه این یخچال دارای پنل‌های جانبی سفید است و جنس میله دستگیره این یخچال نیز از جنس میله آلمینیومی است.این یخچال قابلیت کشو نگهداری رطوبت VitaFresh Plus را دارد و همچنین نوع فیلتر آن اتوماتیک است.ظرفیت این یخچال 608 ‌لیتر است و نوع طبقات آن از جنس شیشه نشکن و ایمن با قابلیت تنظیم را دارد.

یخچال فریزر دوقلو

مطمئنن تا‌به حال نام یخچال فریزر دوقلو را شنیده‌اید، این نوع از یخچال فریزر‌ها بسیار در بین مردم و به خصوص مردم ایران معروف و پرطرفدار هستند.این یخچال فریزر‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که برای همین بسیار پرطرفدار هستند. در واقع این یخچال فریزر، یک یخچال نیست بلکه دوتا هست.شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که مگر می‌شود یک یخچال دوتا باشد؟جواب این سوال در کمال ناباوری بله است یعنی این مدل از یخچال دوتا هستند، یک یخچال و یک فریزر. یعنی این یخچال‌ها کلا ست هستند و شما نمی‌توانید این یخچال‌ها را به صورت تکی خریداری کنید.

این یخچال‌های یعنی مدل دوقلو ابعاد خیلی زیادی دارند و بسیار بزرگ هستند دقیقا مثل مدل ساید بای ساید و همچنین از لحاظ قیمت هم نسبتا گران هستند.همانطور که در بالا اشاره شد این مدل از یخچال فریزر شباهت بسیار زیادی هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کارایی و بزرگی و ابعاد به یخچال فریزر‌های ساید بای ساید دارند و آنها تقریبا یکی هستند ولی تنها تفاوتی که بین آنها است این است که یخچال‌های ساید بای ساید به هم متصل هست ولی یخچال‌های دوقلو کاملا دو تیکه جدا از هم هستند.و به‌خاطر همین موضوع که این یخچال‌ها دو‌تیکه هستند کمی ممکن است که از نوع ساید بای ساید و بقیه مدل‌ها گران‌تر باشد که خوب طبیعی است.

یخچال دوقلو بوش مدل KSW36PI304-GSD36PI204

یخچال دوقلو بوش مدل KSW36PI304-GSD36PI204 یکی دیگر از محصولات شرکت بوش است.این یخچال دو تیکه است و در ابعاد 60x65x187 است و همچنین درای ظرفیت فریزر 210 و ظرفیت یخچال 346 لیتر است.وزن یخچال آن 75 و فریزر آن 87 کیلوگرم است. تعداد طبقات یخچال و فریزر باهم برابر است یعنی هم یخچال و هم فریزر دارای 7 طبقه است که طبقات آن نیز نشکن است.مصرف انرژی این یخچال ++A است و همچنین زمان ذخیره‌سازی سرما این یخچال در زمان قطعی برق 17 ساعت است.

یخچال فریزر کشویی

این مدل از یخچال فریزر‌ها معمولا در ایران طرفداران محدودی دارد و بیشتر خارجی‌ها این نوع از یخچال‌ها را خریداری می‌کنند.یخچال فریزر کشویی یک از جدید‌ترین نوع یخچال فریزر‌ها به حساب می‌آید به دلیل طراحی شیک و زیبای آن.این یخچال فریزر بر خلاف نوع‌های ساید بای ساید و دوقلو، مدل‌های متنوعی دارد یعنی هم کوچک و جمع و جور دارد و هم بزرگ، این تنوع زیاد در یخچال فریزر‌های کشویی باعث شده که طرفدار‌های زیادی را به خود جلب کند و رضایت مشتری را نیز بر عهده داشته باشد.

اگر تابه حال این یخچال‌ها را از نزدیک دیده باشید مطمئنا به کاربرد عجیب آنها پی برده‌اید زیرا طبقه‌ بالای این یخچال بخش اصلی آن است و طبقه دوم آن که به صورت کشویی است فریزر آن محسوب می‌شود و به همین خاطر این یخچال را با همین نام یعنی یخچال فریزر کشویی می‌شناسند.معمولا کسانی که به این سبک از یخچال فریزر‌ها علاقه دارند افرادی هستند که دوست دارند یخچال‌شان را با کابینت‌ها و فضای آشپزخانه ست و یکدست کنند که امری پسندیده و زیبا است.

یخچال فریزر درب فرانسوی بوش B21CL80SNS

یخچال فریزر درب فرانسوی بوش مدل B21CL80SNS نوعی از مدل‌های کشویی یخچال‌ فریزر بوش است.این یخچال دارای نمایشگر LED است و دارای سیستم هشدار هوشمند باز بودن در است. این یخچال دارای سیستم فیلترضد بود و بوگیر Active Carbon است.ابعاد این یخچال به ترتیب ۱۸۱.۶ * ۹۱.۶ * ۸۹ است و همچنین تراز انرژی این یخچال ++A است.این کالا در رنگ‌های استیل، مشکی و سفید موجود است و همچنین دارای 124 ماه که معادل تقریبا 10 سال گارانتی است که به شدت مزیت خوبی برای خریداران است.

یخچال فریزر مینی

حتما زمانی که برای مسافرت به هتل رفته‌اید متوجه شده‌اید که در اتاقتان یخچال بزرگی وجود ندارد بلکه چون تعداد اتاق‌های هتل‌ها و مهمان‌سراها زیاد هستند صاحبان این مکان‌ها همیشه از این یخچال فریزر‌های کوچک برای اتاق‌ها استفاده می‌کنند.چون هم قیمت کمتری دارد و هم اینکه جای بسیار زیادی نمی‌گیرد و بسیار جمع و جور است.یکی از مهم‌ترین کاربردهای این یخچال‌ها استفاده از آنها در هتل‌هاست اما یکی دیگر از کاربرد‌های این یخچال فریزر‌های مینی این است که زمانی که با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید، نمی‌شود هر لحظه برای خرید چیز‌های مختلف توقف کرد و چاره این کار همراه داشتن یک یخچال فریزر مینی در ماشین است.

خوب شاید با خود بگویید که این یخچال مناسب ماشین شخصی نیست چون هم فضای زیادی می‌گیرد هم اینکه نیازمند منبع برق است. باید بگوییم که در اکثر ماشین‌های امروزی جای مخصوصی برای گذاشتن این مینی یخچال‌ها تعبیه شده که هم از لحاظ جا و مکان بسیار مناسب است و هم از لحاظ جریان و منبع برق چون برق آن به موتور ماشین متصل است.در کل این یخچال‌ها، یخچال‌های مسافرتی هستند و مخصوص مسافرت ساخته شده‌اند و همچنین قیمت بسیار ارزانی دارند ولی خوب توقع زیادی از نظر جادار بودن از آنها نمی‌رود ولی در کل یخچال‌های بسیار خوبی برای مسافرت‌ها هستند.

یخچال توکار بوش مدل  KUL15A60M

یخچال مناسب برای آشپزخانه شما

یخچال توکار بوش مدل KUL15A60M یک یخچال مینی از شرکت بوش است که نام دیگر آن اصطلاحا زیر کابینتی است.این یخچال کوچک 1 طبقه دارد و گنجایش آن 108 لیتر است. همچنین ابعاد آن به ترتیب 820×598×548 است. زمان ذخیره سازی سرما در زمان قطعی برق برای این یخچال 10 ساعت است که به نوبه خودش بسیار زیاد و خوب است.

اندازه یخچال مناسب برای شما کدام است؟

اگر بخواهیم بگوییم که دقیقا کدام یک از یخچال‌هایی که معرفی کردیم مناسب کدام آشپزخانه‌ها است نمی‌توانیم دقیقا بگوییم چون این بستگی به سلیقه هر فرد دارد و ممکن است سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت باشد.ولی می‌توانیم بگوییم که اگر آشپزخانه‌ای کوچکی دارید بهتر است از مدل‌های ساید بای ساید و دوقلو استفاده نکنید زیرا فضای بسیار زیادی از آشپزخانه‌تان را اشغال می‌کند اما اگر آشپزخانه‌ای نسبتا بزرگ دارید و بودجه‌تان هم برای خرید یخچال مناسب هست، پیشنهاد‌ ما خرید همین یخچال‌ها است. اگر هنوز هم در تصمیم‌گیری مردد هستید بهتر است سری به دسته‌بندی یخچال و فریزر سایت هوم کالا بزنید. مدل‌ها را مقایسه کنید و با در نظر گرفتن نیاز خود بهترین نمونه را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید