برترین ها, علم و تکنولوژی, نقد و بررسی

مخلوط کن یا غذاساز، کدوم رو بخرم؟

مخلوط کن یا غذاساز، کدوم رو بخرم؟

مخلوط کن یا غذاساز، کدوم رو بخرم؟آیا تابحال شده که برای خرید لوازم خانه بین دو دستگاه سردرگم باشید؟ فرض کنید میخواهید برای رفتن به خانه جدید دستگاه‌های تازه و نو خریداری کنید یا مثلاً در حال تهیه جهیزیه هستید و میخواهید بدانید که کدام دستگاه می‌تواند برایتان مناسب‌تر باشد؟ معمولاً این اتفاق بین مخلوط‌ کن و غذاساز هم رخ می‌دهد؛ یعنی شما با خودتان درگیر می‌شوید و فکر می‌کنید که مخلوط کن یا غذاساز، کدام یک انتخاب بهتری است. به همین خاطر در این مقاله هم تصمیم گرفتیم که راجع به این موضوع صحبت کنیم و برایتان توضیح دهیم که کدام محصول می‌تواند برایتان مفیدتر واقع شود و کاربرد بیشتری داشته باشد. با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال خود برسید و از سردرگمی خارج شوید. قطعا اگر شما تفاوت این دو محصول را پیدا کنید، راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید و متوجه شوید که کدام یک می‌تواند کاربردهای بیشتری برایتان داشته باشد. از آنجایی که افراد مختلف از رسپی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و نیازمند کاربردهای متنوع در دستگاه‌ها هستند، شاید محصول مورد نظر شما با افراد دیگر متفاوت باشد؛ پس همه چیز را متناسب با شرایط خودتان بسنجید.

غذاساز و مخلوط کن هر کدام چه تعریفی دارند؟

مخلوط کن یا غذاساز، کدوم رو بخرم؟

برای این که بتوانید تصمیم درستی بگیرید و متوجه شوید که کدام محصول می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد، ابتدا باید تعریف درستی از مخلوط کن و غذاساز به طور جداگانه داشته باشید. در این قسمت تصمیم گرفتیم که راجع به این دو دستگاه با شما صحبت کنیم و تعریف دقیقی از آنها ارائه دهیم و کاربردهای آن را برایتان بازگو کنیم.

مخلوط کن و کاربردهای آن چیست؟

در بیشتر از ۹۰ درصد خانه‌ها مخلوط‌ کن را پیدا می‌کنید.‌ مخلوط‌ کن دستگاهی است که وظیفه آن، همانطور که از نامش پیداست، میکس کردن و مخلوط کردن مواد غذایی است. همه چیز بستگی به این دارد که شما میخواهید چه نوع مواد غذایی را داخل آن مخلوط کنید. در واقع مخلوط‌ کن که به آن Blender هم گفته می‌شود، کمک می‌کند تا شما بتوانید خوراکی‌های خوشمزه، پوره، اسموتی، کوکتل و غذاهای متنوع درست کنید و کارتان را سریعتر پیش ببرید. اگر بخواهیم در مورد خرید مخلوط کن یا غذاساز صحبت کنیم، باید به کاربردهای آن اشاره کنیم. کاربردهای مخلوط‌ کن به طور مفصل شامل موارد زیر است:

درست کردن پوره

شما با استفاده از این دستگاه میتوانید پوره درست کنید؛ پوره یعنی غذایی که از قبل پخته شده و به وسیله دستگاه، آن را آسیاب کنید که انجام این کار برای کودکان می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا آنها غذاهایی با اندازه و سایز بزرگ را نمی‌خورند اما زمانی که آنها را پوره می‌کنید، همه چیز با یکدیگر ترکیب می‌شود و می‌توانید از این طریق خاصیت مواد غذایی را به آنها برسانید و در این مورد، این دستگاه کاملا کاربردی است.

درست کردن میلک شیک

دومین کاربرد آن تهیه میلک شیک است. میلک شیک جزو نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه است که با شیر و بستنی درست می‌شود و شما می‌توانید طعم‌های مختلف را به آن اضافه کنید که درست کردن آن با مخلوط کن امکان‌پذیر است.

کره آجیل یا کره بادام زمینی

اگر به دنبال این هستید که کره بادام زمینی، گردو، پسته یا دیگر آجیل‌ها را درست کنید، می‌توانید از مخلوط‌ کن استفاده کنید که جزو کاربردهای خیلی پرطرفدار آن به حساب می‌آید.

تهیه اسموتی

یکی دیگر از کاربردهای مخلوط‌ کن، تهیه اسموتی است. اسموتی جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار، مغذی و بسیار غلیظ است که معمولاً ورزشکاران در انواع مختلف آن را درست می‌کنند. مخلوط‌ کن این امکان را به شما می‌دهد تا در سریعترین زمان ممکن این کار را به انجام برسانید.

آسیاب مواد غذایی

مخلوط‌ کن‌ها سرعت مخلوط خیلی بالایی دارند و به عنوان آسیاب هم می‌توانید از آنها استفاده کنید. در واقع برای آسیاب کردن ادویه‌های درشت، آنها را به کار می‌گیرند و همچنین برای ادویه‌های سفت مانند دارچین هم کاربرد دارند که می‌توانید یک ترکیب بسیار عالی و خوشمزه را به عنوان ادویه و چاشنی به وجود بیاورید.

ترکیب مواد جامد در مایع

در مبحث خرید مخلوط کن یا غذاساز باید به این موضوع اشاره کنیم که مواد جامد را می‌توانید با استفاده از مخلوط کن در مایعات حل کنید که جزو کاربردهای بسیار مهم این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

درست کردن سس

درست کردن سس هم یکی دیگر از کاربردهای مخلوط کن است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میوه ها و سبزیجات مختلف را باهم ترکیب کنید و یک سس عالی با طعم کاملاً جدید درست کنید. از طرفی خرد کردن و مخلوط کردن مواد غذایی منجمد و یخ زده هم از دیگر کاربردهای مخلوط کن به حساب می آید.

غذاساز و کاربردهای آن چیست؟

غذاساز که در زبان انگلیسی به آن food processor هم گفته می‌شود، جزو وسایل برقی است که این روزها بیشتر از گذشته به آن توجه می‌کنند، زیرا می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد. عملکرد آنها مشخص، واضح و دقیق نیست، زیرا چند عملکرد متفاوت دارند. غذاسازها دستگاه‌های برقی هستند که از آنها برای پوره کردن، برش دادن، خرد کردن، تکه تکه کردن، حلقه کردن میوه و سبزیجات و مواد غذایی استفاده می‌کنند تا شما با استفاده از آنها بتوانید سوپ، سس و سالاد هم درست کنید. در واقع کاربرد آنها بسیار وسیع و گسترده است.موارد استفاده از غذاساز شامل موارد زیر است که با مطالعه آنها متوجه می‌شوید بین مخلوط کن یا غذاساز کدام یک مناسب شما است:

خرد کردن مواد غذایی

مواد غذایی مختلف توسط غذاساز قابل خرد کردن است و این یکی از ویژگی‌های کاربردی آن به حساب می‌آید. تفاوتی که در مورد خرد کردن مواد غذایی در مخلوط کن و غذاساز وجود دارد؛ این است که مواد غذایی جامد در غداساز راحت‌تر خرد می‌شوند و نیازی به اضافه کردن مایعات به آنها وجود ندارد اما در مخلوط ‌‌‌کن چنین نیست و خرد کردن مواد بدونِ استفاده از مایع ممکن نخواهد بود.

رنده کردن

رنده کردن مواد که جزو کارهای دشوار در آشپزخانه است و خیلی از خانم‌ها حوصله انجام این کار را ندارند، توسط غذاساز انجام می‌شود از طرفی شما می‌توانید به راحتی رنده ریز یا درشت را انتخاب کنید.

حلقه حلقه کردن مواد غذایی

یک تیغه صفحه‌ای داخل غذاساز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید سبزیجات و میوه‌ها را در اندازه‌های مساوی حلقه حلقه کنید و ضخامت حلقه‌ها را خودتان تعیین کنید.

تهیه اسموتی

مخلوط کردن مواد غذایی مختلف و درست کردن اسموتی هم با غذاساز امکان‌پذیر است، البته لازم به ذکر است که کیفیت اسموتی در مخلوط‌ کن بیشتر از غذاساز است.

درست کردن پوره

قابلیت پوره کردن در غذاساز هم وجود دارد و با استفاده از آن می‌توانید پوره سیب زمینی، انواع سوپ، پیاز و حتی پوره گوجه فرنگی درست کنید. تهیه کره بادام زمینی هم با استفاده از این دستگاه میسر خواهد شد.

خامه گیری

اگر شما یک غذاساز با کیفیت، مثلاً غذاساز بوش را خریداری کنید، این قابلیت را دارد که با استفاده از آن خامه و حتی کره باب میل خودتان را هم درست کنید.

تهیه خمیر

قابلیت درست کردن خمیر پیتزا و پاستا توسط تیغه‌های پلاستیکی این دستگاه وجود دارد. در واقع تهیه خمیر جزو آن دسته از قابلیت‌هایی است که در مخلوط کن هرگز نمی‌توانید آن را تجربه کنید. پس اگر این مورد برایتان خیلی کاربردی است،  باید غذاساز بخرید.

گرفتن آب میوه

شما می‌توانید آب میوه و مرکبات را هم با استفاده از بهترین مارک غذا ساز بگیرید.

غذاساز بخریم یا مخلوط‌ کن؟

اکنون به اصلی‌ترین سوال میرسیم و میخواهیم ببینیم که باید کدام را انتخاب کنیم. هنگام خرید مخلوط کن یا غذاساز، موارد مختلفی هستند که می‌توانید در نظر بگیرید تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. پس سوالات زیر را از خودتان بپرسید تا زودتر تصمیم بگیرید.

اغلب چه رسپی‌هایی را درست می کنید؟

اگر جزو افرادی هستید که از لوازم برقی آشپزخانه استفاده‌های زیادی دارید، باید با خودتان فکر کنید که بیشتر به سراغ کدام رسپی‌ها می‌روید؟ مثلاً بیشتر دوست دارید اسموتی، سوپ یا سس درست کنید که در چنین حالتی باید به سراغ مخلوط‌ کن بروید یا اینکه بیشتر میخواهید سبزیجات و میوه‌ها را حلقه حلقه کنید یا مواد را رنده کنید که در چنین حالتی باید به سراغ غذاساز بروید.

به محفظه دستگاه ها دقت کنید!

غذاسازها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ظرف داخل انها عمق کمی دارد و سطح آنها هم کاملاً صاف است؛ یعنی شما می‌توانید مایعات مختلف را ترکیب کنید و یک غذای خوشمزه درست کنید اما شاید برای پوره کردن مواد جامد گزینه خوبی نباشد. در واقع مخلوط‌کن‌ها یک ظرف بلند و عمیق دارند و تیغه‌های آن با قدرت زیادی میچرخند و مواد غذایی جامد را هم به خوبی له و خرد می‌کنند و پوره را به شما تحویل می‌دهند. پس در نهایت خودتان در نظر بگیرید که کدام یک برایتان مناسب‌تر است.

آیا به دنبال تهیه مواد اولیه هستید؟

حتما باید این سوال را از خودتان بپرسید تا بین مخلوط کن یا غذاساز یکی را انتخاب کنید. غذاساز برای افرادی مناسب است که میخواهند مواد اولیه را خودشان آماده کنند؛ یعنی مواد پوست کنده شود، تکه تکه شود یا حلقه حلقه شده و بعد به سراغ مرحله پوره کردن بروند. چنین افرادی می‌توانند تمامی این اقدامات را با غذاساز به انجام برسانند؛چرا که مخلوط‌ کن‌ها قابلیت پوست کردن و خرد کردن مواد غذایی و آماده سازی آن را از مرحله اول ندارند.

در نهایت ببینید ویژگی های کدام یک برای شما مناسب تر است؟

کاری که باید انجام دهید تا متوجه شوید بین مخلوط‌ کن یا غذاساز کدام را انتخاب کنید، این است که ویژگی‌ها و مزایایی که در ادامه، آن‌ها را برایتان توضیح خواهیم داد را خودتان بررسی کنید و ببینید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

ویژگی های مثبت و منفی غذاساز چیست؟

غذاساز هم مانند هر دستگاه دیگری ویژگی‌های منحصربفرد خودش را دارد که در این قسمت به صورت دسته‌بندی شده آنها را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

مزایای غذاساز

قابلیت خرد کردن مواد غذایی نرم و سفت با حجم بالا در این دستگاه وجود دارد.تیغه‌های قوی و متنوع در آن تعبیه شده‌اند.قابلیت تنظیم سرعت و قدرت برای آنها وجود دارد.موتور قدرتمند و چندکاره در آنها به کار رفته است.تعداد کارهایی که میتوانید با آن انجام دهید، بسیار زیاد و متنوع است.

معایب غذاساز

ارتفاع پارچ آنها کم است‌.ممکن است مواد غذایی به خاطر همین ارتفاع کم سرریز شود.قیمت بیشتری نسبت به مخلوط‌کن دارد.شاید درست کردن بعضی اسموتی‌ها و نوشیدنی‌ها در غذاساز به اندازه مخلوط‌کن، خوب از آب در نیاید.

ویژگی های مثبت و منفی مخلوط کن چیست؟

در انتخاب و دو راهی بین مخلوط کن یا غذاساز حتماً باید با ویژگی‌های مثبت و منفی مخلوط‌کن هم آشنا شوید که شامل موارد زیر است:

مزایای مخلوط‌ کن

سرعت خرد کردن مواد غذایی در آنها بسیار بالاست.برای مخلوط کردن مایعات گزینه بسیار عالی است.قیمت مناسب و مقرون بصرفه‌تری نسبت به غذاساز دارد.مدل‌های مختلف و متنوعی از آن ارائه شده است.مواد غذایی از آن سر ریز نمی‌شود.

معایب مخلوط‌ کن

کارایی و تنوع کاربردی کمتری نسبت به غذاساز دارد.نمی‌تواند مواد جامد را به خوبی خُرد کند.یک تیغه ثابت داخل آن قرار گرفته است.یک محصول تک کاره است.تیغه‌های محکم و بادوامی داخل آن وجود ندارد.

خرید کدام محصول به صرفه‌تر است؟

وقتی با خودتان فکر می‌کنید که بین مخلوط کن یا غذاساز کدام را انتخاب کنید، حتماً به دنبال به صرفه بودن آن محصول هم هستید. کشورهای سازنده؛ دستگاه‌های متفاوت با برندهای مختلفی را ارائه می‌دهند که در مورد مخلوط‌ کن و غذاساز هم این تنوع وجود دارد. اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید از کاربردهای فراوان دستگاه بهره ببرید، خرید غذاساز برایتان به‌صرفه‌تر خواهد بود. درست است که پول بیشتری پرداخت میکنید اما می‌توانید کارهای بیشتری را  هم به انجام برسانید که در مورد مخلوط‌ کن چنین کاربردهایی وجود ندارد.
از طرفی اگر خیلی به دنبال تنوع کار نیستید و فقط یک استفاده مشخص دارید که آن هم مخلوط کردن مواد غذایی مختلف است، توصیه می‌کنیم به جای هزینه بالا برای غذاساز، مخلوط‌ کن بخرید.

تفاوت های اصلی این دو در دستگاه چیست؟

در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های این محصولات را برایتان نام ببریم؛ اما از آنجایی که شباهت‌هایِ بین آنها زیاد است، شاید سردرگم  شده باشید. اگر میخواهید تفاوت‌های اصلی این دو محصول را به طور واضح و مشخص بدانید، این قسمت را از دست ندهید. احتمالا بعد از خواندن این تفاوت‌ها به طور قطعی تصمیم بگیرید که بین مخلوط کن یا غذاساز کدام را انتخاب کنید.

غذاساز برای خرد کردن مواد غذایی خشک بیشتر استفاده می‌شود؛ اما مخلوط‌ کن برای موادغذایی با بافت نرم کاربرد بیشتری دارد و برای تهیه نوشیدنی‌های مختلف و اسموتی‌ها مخلوط کن گزینه مناسب‌تری است.غذاساز قابلیت خرد کردن مواد جامد را دارد؛ اما مخلوط کن برای اینکه مواد جامد را خرد کند، نیازمند این است که مقداری مایعات به آن اضافه کنید.غذاساز کاربردها و کارایی بیشتری دارد؛ اما مخلوط‌ کن یک محصول تک‌کاره به حساب می‌آید.غذاساز نسبت به مخلوط‌کن قیمت بالاتری دارد.مخلوط‌ کن فقط یک تیغه ثابت دارد؛ اما غذاساز تیغه‌های متنوعی برای اقدامات مختلف دارد.

برای خرید مخلوط کن یا غذاساز به سراغ کدام برندها برویم؟

اگر می‌خواهید لوازم خانه خریداری کنید‌؛ توصیه ما این است که لوازم خانگی بوش را فراموش نکنید. این لوازم‌های خانگی امتحان خود را از مدتها قبل پس داده‌اند. برند بوش جزو برندهای معتبری است که محصولات آن در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد و شاید بتوان گفت جزو پرسابقه‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی است. پس با وجود این برند، ، خیالتان راحت خواهد بود که دستگاه‌های بسیار عالی خریداری کرده‌اید و قیمت انها نسبت به کارایی که دارند، کاملا مقرون بصرفه است و دچار ضرر و زیان نخواهید شد.

مخلوط کن یا غذاساز، کدوم رو بخرم؟

برای خرید از برند بوش به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید مخلوط کن یا غذاساز باید خیلی حواس جمع عمل کنید؛ زیرا برندهای مختلف مانند بوش که جزو محصولات محبوب هستند، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. یعنی خیلی از سودجویان محصولات تقلبی را وارد بازار می‌کنند تا از محبوبیت این محصولات نفعی ببرند. به خاطر همین توصیه ما این است که حتما به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید که می‌توانید از فروشگاه ما یعنی هوم کالا هم خرید کنید .  تمام محصولاتی که ما  ارائه می‌دهیم، اصل، اورجینال و باکیفیت هستند و خیالتان راحت است که دچار ضرر و زیان نخواهید شد، زیرا محصولات اصل آلمان را خریداری کرده‌اید.آدرس دقیق ما در صفحه اصلی سایت قرار داده شده است و شما می‌توانید محصولات و لوازم خانگی بوش را به صورت آنلاین هم از سایت ثبت سفارش کنید تا هم ارسال سریع و هم رایگان را تجربه کنید.

نتیجه گیری

اگر قصد خرید جهیزیه دارید یا به هر دلیلی میخواهید که لوازم خانگی برای منزل خود خریداری کنید و بین خرید مخلوط کن یا غذاساز سردرگم هستید، این مقاله را برای شما گردآوری کردیم. در این مقاله در مورد کاربردها و ویژگی‌های هر کدام از این محصولات به طور مفصل صحبت کردیم؛ همچنین برایتان توضیح دادیم که چگونه تصمیم‌گیری کنید و بین مخلوط کن یا غذاساز یک مورد را انتخاب کنید. در نهایت هم تفاوت این دو محصول را به طور واضح، مشخص کرده و بیان کردیم. در انتها هم توضیح دادیم که برای خرید محصولات معتبر برند بوش که جزو بهترین برندها در کل جهان به حساب می‌آیند؛ به کجا مراجعه کنید و چگونه خریدتان را انجام دهید‌.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید